سفارش تبلیغ
صبا ویژن


روزهای پایانی هفته گذشته سراسر کشور شاهد برگزاری برنامه های گوناگون و پرشکوهی در پاسداشت حماسه تاریخی 9دی بود. تقارن دومین سالگرد این حماسه مردمی با رخدادها و شرایط ویژه منطقه ای و جهانی، اهمیت این حضور و گرامیداشت را دوچندان کرد.
موج بیداری اسلامی که سراسر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را در برگرفته و پس لرزه های آن به اروپا نیز رسیده و در آمریکا در قالب «جنبش تسخیر وال استریت» بروز و ظهور یافته، به همراه خروج ذلت بار آمریکا از عراق، شاخص هایی بود که 9 دی امسال را پرمعناتر از پیش ساخته بود.
حماسه 9 دی در شرایطی به وقوع پیوست که دشمن سرمست از فتنه انگیزی های خود، خیال واژگونی کانون ایستادگی و مقاومت در منطقه را در سرداشت اما حضور دهها میلیونی مردم در آن بزنگاه تاریخی همچون آبی بر آتش، خیال خام اربابان خارجی و مزدوران داخلی فتنه سبز را باطل کرد.
از سوی دیگر؛ در حالی که جرج سوروس- یکی از فرماندهان بیرونی اردوگاه فتنه- پیش بینی کرده بود جمهوری اسلامی ظرف یک سال سقوط خواهد کرد، نه تنها این خواب پریشان تعبیر نشد بلکه متحدان همیشگی کاخ سفید در منطقه از تخت قدرت به زیر کشیده شده اند و جایگاه محور مقاومت در برابر جبهه غربی- صهیونیستی در منطقه تقویت شده است.
گرامیداشت پورشور و گرم حماسه 9 دی در دومین سال خلق آن، پیام دیگری نیز به واشنگتن دارد و آن هم اینکه ملت ایران درصحنه است و ابزار تحریم ها نیز خللی در عزم و اراده پولادین آنان ایجاد نخواهد کرد.
راهپیمایی های متعدد و البته خودجوش مردمی که روز گذشته تقریباً در تمامی شهرهای ایران مشاهده شد، بارزترین نمونه پاسداشت این حماسه بود.
در حالی که از قبل هیچ خبر و فراخوانی درباره تظاهرات داده نشده بود، نمازگزاران پایتخت جمهوری اسلامی ایران پس از پایان نماز جمعه با سردادن شعار حمایت از ولایت فقیه و ابراز انزجار از فتنه گران داخلی و کارگزاران خارجی آن، اقدام به برپایی تظاهرات کردند.
نمازگزاران در دومین سالگرد حماسه تاریخی 9 دی با گرامی داشت این یوم الله، شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر انگلیس» سردادند. تظاهرکنندگان که برخی از آنان کفن نیز بر تن داشتند، اعلام کردند تا پای جان از آرمان ها و ارزش های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی که همان راه امام و شهدا و تبعیت از ولایت است، دفاع خواهند کرد.
این تظاهرات خودجوش منحصر به تهران نبود و براساس اخبار دریافتی از خبرنگاران کیهان در شهرهای بزرگ و کوچک کشور، این حضور مردمی تقریباً در سراسر کشور مشاهده شده است.
علاوه بر این؛ برنامه های متنوع دیگری نیز در سراسر کشور در سالگرد حماسه 9 دی برگزار شد.
همایش سراسری 9 دی
روز پنج شنبه، سالن همایش های صدا و سیما در تهران، شاهد برگزاری همایش سراسری 9 دی بود.
این همایش با حضور سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی، غلامعلی حدادعادل، عزیزی معاون برنامه ریزی و راهبردی رئیس جمهور، ملاحی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور و داوودی معاون اول پیشین رئیس جمهور برگزار شد.
سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در این همایش اظهار کرد: آن چه پس از انتخابات سال 88 رخ داد دقیقاً یک مدل سازی راهبردی از حوادثی بود که قبل از آن توسط آمریکایی ها در بخش هایی از دنیا اتفاق افتاده بود.
وی افزود: این استراتژی هم در فرآیند عملیات و هم در محتوا دکترین و نظریه های خود را در مواجهه راهبردی با انقلاب اسلامی تعیین می کرد یعنی هدف دشمن این بود که مواجهه انقلاب را به یک نقطه بی تعادلی بازگشت ناپذیر هدایت کند.
سلامی ادامه داد: دشمن توانسته بود از فضای دوقطبی ناشی از برگزاری انتخابات استفاده کند و نیز با استفاده از نمادها و رنگ ها، تعارض سیاسی را اوج دهد و تغییر نظام سیاسی کشور را به پایان برساند اما اصلی وجود دارد که خود آمریکایی ها نیز به آن معتقدند و آن این است که تاکتیک ها و راهبردها تنها یک بار می توانند موفق باشند و می دانند اگر دشمن آن ها زیرک باشد تکرار مدل با ناکامی مواجه خواهد شد.
وی با تشریح تئوریک حوادث فتنه 88 تصریح کرد: در این فتنه دشمنان فرض شان این بود که می توانند پیش فرض ها و ارزش های ملت ایران را تغییر دهند و هجوم در روز عاشورا و طرح شعارهای «نه غزه نه لبنان» در این جهت بود که این ارزش ها شکسته شود. زیباترین توصیفی که می توان برای نشان دادن ماهیت فتنه به کار برد این است که فتنه 88 تابعی از استراتژی های غرب برای تهاجم نرم به درون جوامعی مانند ایران بود.
سلامی با بیان این که «نبرد ما با آمریکا در ارائه مدل است» خاطرنشان کرد: اگر 9 دی نبود، اطمینان داشته باشید در هیچ نقطه ای از دنیا اثری از بیداری اسلامی پیدا نمی شد، اما ملت ما نشان داد اگر آمریکا با تمام ظرفیت خود نیز وارد شود اگر ملتی هوشمندانه بایستد، می تواند با تمام این نیرو مقابله کند و این نقطه آغاز نهضتی بود که در سایر بلاد اسلامی به وقوع پیوست.
وی با بیان این که «آمریکا برای جلوگیری از ارائه مدل موفق توسط ایران تلاش فراوانی به کار برده است»، گفت: اما آمریکا در عراق تسلیم مدلی شد که ایران ارائه داد و سرانجام ناکام و با هزینه سنگین مجبور به ترک عراق شد. در عراق امروز تربیت شدگان انقلاب حاکم اند و این هنر انقلاب است که بدون هزینه کارهای خود را پیش می برد. در عراق، آمریکا هزینه کرد اما انقلاب سود آن را برد.
مردم در 9 دی از جمهوریت
و اسلامیت دفاع کردند
سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان هم در این همایش اظهار کرد: اگر ولایت فقیه با تمام وجود در مقابل فشارها ایستاد و اجازه نداد که حق رای مردم را وتو کنند، مردم نیز در 9 دی ماه آمدند و به دشمنان ثابت کردند که مدل جمهوری اسلامی ایران ریشه دارتر از آن است که فکرش را می کنند.
وی با بیان این که «9دی را باید با 22 خرداد و مهم تر از آن 22 بهمن ماه مقایسه کرد» افزود: 22بهمن مبدأ یک اتفاق مهم در عصر ما بود نه از آن جهت که دیکتاتوری را سرنگون کرد بلکه اهمیت آن در این بود که یک مدل و نظریه جدید را برای مناسبات حاکم در جامعه و مناسبات بین الملل ارائه کرد.
جلیلی با اشاره به انتخابات 22 خرداد 88 ادامه داد: 22 خرداد 88 اوج جمهوری نظام را به رخ کشید و دشمنان دیگر نمی توانستند مشارکت 85 درصدی مردم را در انتخابات انکار کنند. 22 خرداد نشان داد که نظام از جمهوریتی برخوردار است که در عین حال بیشترین رقابت در آن وجود دارد.
وی با تأکید بر این که «اوج مدل نظام اسلامی 22خرداد بود» خاطرنشان کرد: 22 خرداد نشان داد که نظام اسلامی بر یک جمهوری قوی متکی است و این مدل نشان داد که در کنار اسلامیت و جمهوریت پیشرفت های بزرگی را نیز به وجود آورده است.
وی با اشاره به مقطع چهار سال قبل از انتخابات 88 گفت: در این مقطع ظرفیت هایی بروز پیدا کرد که برای دشمن قابل تحمل نبود. در این دوره جمهوری اسلامی تعاریف جدیدی از تروریسم ارائه داد از جمله در بحث تروریسم که براساس آن، آن ها خود متهم به تروریسم می شوند و محور دیگر موضوع هسته ای بود. کسانی که خود مجرم هسته ای هستند، جمهوری اسلامی ایران را متهم می کنند. آن هایی که نسل های جدید سلاح های هسته ای را در زرادخانه های خود تولید می کنند و آن گاه مدعی فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران می شوند اما ایران در مقابل آن ها تعریف جدیدی مبنی بر این که «سلاح هسته ای برای هیچ کس اما انرژی صلح آمیز هسته ای برای همه» ارائه می داد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به حوادث سال 88 گفت: فتنه از اینجا شکل گرفت که این بار تقابل با نظام از مرکزیتی که از 30 سال قبل شکل گرفته بود، نبود بلکه همان هایی که در همین ساز و کار جمهوری اسلامی وجه یافته بودند صورت گرفت. فتنه نشان داد که این ها نه تنها منکر اسلام بلکه منکر جمهوریت نیز هستند و این افراد به عنوان پادوی آن مرکزیت حرکت می کنند.
جلیلی با بیان این که «مدل جمهوری اسلامی از سه رکن مردم، اندیشه اسلامی و ولایت فقیه به عنوان پیوند دهنده این دو تشکیل می شود» ادامه داد: هر سه این ها برگرفته از عاشورا هستند؛ لذا طبیعی است که در روز عاشورا از این ها انتقام گرفته شود و باز طبیعی است که به این ها در روز عاشورا تودهنی زده شود. مردم در 9 دی به صحنه آمدند تا از جمهوریت، اسلامیت و ولایت دفاع کنند.
مردم در 9 دی
حرف دل رهبر را زدند
غلامعلی حدادعادل طی سخنانی در همایش سراسری 9 دی که در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، تصریح کرد: حماسه 9 دی فضای سیاسی کشور را از آلودگی ها پاک کرد و خروش مردمی بود که انقلاب خود را در خطر می دیدند و مدت ها بود که صبر می کردند اما در 9 دی مانند آتشفشانی خروشان و خودجوش به صحنه آمدند و حرف دل خود را به زبان آوردند.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با طرح این سؤال که «آیا در فتنه 88 علائم و نشانه هایی وجود داشت که خردمندان بتوانند ماجرا را درک کنند یا خیر؟»، اظهار کرد: دعوا در فتنه 88 تنها بر سر انتخابات و کرسی ریاست جمهوری نبود. مسئله مسئله انقلاب و اسلام بود و موضوع ولایت فقیه مطرح بود.
رئیس سابق مجلس شورای اسلامی افزود: گفتن این حرف که «من اگر رئیس شوم از لبنان حمایت نمی کنم» جز نشان دادن چراغ سبز به آمریکا نبود. آن قدر شورش را درآوردند که خود هم بعد خواستند کمی آن را درست کنند.
وی اظهار کرد: چه معنا دارد کسی بیاید قبل از این که صندوق ها باز شود بگوید که اگر دیدید فلانی رای نیاورد، بدانید حتماً تقلب شده است؟ در کجای دنیا این گونه عمل می کنند؟ از آقایی که کاندیدا شده بود وقتی خبرنگار تایمز پرسید که سیاست خارجی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران به دست رهبری است، شما در این باره چه می کنید، این شخص پاسخ داد که «این نهضت که آغاز شده است ادامه دارد.»
حدادعادل با اشاره به حوادث سال 88 یادآور شد: یک عده در این رابطه سکوت کردند، یک عده دوپهلو سخن گفتند و یک عده حمایت کردند اما مردم درست تشخیص دادند و دریای مواج مردم پاک ماند. مردم تصمیم خود را گرفته بودند و از نامردمی ها به ستوه آمده بودند و کاسه صبرشان در 9 دی ماه لبریز شد.
وی تصریح کرد: در 9 دی مردم حرف دل رهبری را به زبان آوردند. اگر رهبری گفتند «این عمار؟» مردم پاسخ دادند ما همه عمار توایم خامنه ای.
آیت الله مصباح: 9 دی
آینده نظام را تضمین کرد
شهرهای گوناگون کشور نیز شاهد برپایی همایش ها و نشست هایی در تبیین و واکاوی فتنه 88 و آثار و تبعات حماسه 9 دی ماه بود.
در یکی از این نشست ها که در قم برگزار شد، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی اظهار داشت: 9 دی از آن دست روزهایی است که اهمیت و جایگاه آن در آینده بیشتر مشخص می شود. وی در ادامه گفت: بعید نمی دانم با دلایل کافی ثابت شود این روز مهم ترین روز ما ایرانیان در آینده است.
وی بیان کرد: کسانی که در حماسه 9 دی حرکت عظیم افسانه ای را سامان دادند، خیلی بر این ملت حق دارند و آینده اسلام و نظام را به اذن الله تامین و توطئه های دشمنان را به تمام معنا نقش برآب کردند.
این عضو مجلس خبرگان یادآوری قضایا و حوادث تاریخی آموزنده را از شیوه های قرآن کریم برای هدایت مردم عنوان کرد و گفت: ایامی که به عنوان ایام الله یاد می شود شامل درس های آموزنده ای است برای شناخت صحیح زندگی و حرکت اجتماعی که فوق العاده موثر است.
حجت الاسلام مصباحی مقدم که برای بزرگداشت 9 دی راهی سمنان شده بود، در همایشی به همین مناسبت، این روز را تجلی ایستادگی و تقابل مردم ایران در برابر مخالفان ولایت فقیه خواند.
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، حماسه 9 دی را خنثی کننده فتنه دشمن دانست و گفت: مردم در این روز، نشان دادند که پشتیبان ولایت فقیه هستند و لذا این حماسه باید ادامه داشته باشد؛ چرا که فتنه های دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران در حال اوج گیری است و تمام شدنی نیست.
حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی نیز در مراسم بزرگداشت 9 دی که در مسجد ارک تهران برگزار شد با تبیین واقعه کربلا و شرایط آن دوران به واکاوی فتنه 88 پرداخت. علم الهدی نقش خواص ساکت را در فتنه 88 مهم ارزیابی کرد و حضور با بصیرت مردم در صحنه را باعث خنثی شدن توطئه ها دانست.
این عضو مجلس خبرگان در پایان خاطر نشان کرد: همه اتفاقات کربلا و بعد از آن، از آنجا به وجود آمد که جامعه و مردم با امام هماهنگ نشدند و این کاری بود که در حماسه 9 دی صورت گرفت ولی در زمان امام حسین(ع) انجام نشد. این مسئله نشان می دهد که واقعه 9 دی از چه اهمیتی برخوردار است.
بیانیه های تحلیلی
در حالی که اغلب نهادها و گروه های سیاسی در مناسبت های گوناگون اقدام به انتشار بیانیه هایی عمدتا یکنواخت می کنند، دومین سالگرد حماسه 9 دی از این منظر نیز متفاوت بود و این بار شاهد بیانیه هایی تحلیلی بودیم.
قرارگاه عمار در بیانیه ای تحلیلی و 8 بندی به این مهم پرداخت و نوشت: «عناصری که اگرچه به صراحت به جبهه دشمن نپیوستند ولی با سکوت خائنانه و یا سخنان دو پهلو و تردیدافکنانه خود راه را بر ابرهای تیره فتنه گشودند و فراخوانها و هل من ناصرهای ستون خیمه نظام و تنها پناه جمهور مردم را بی جواب گذاشتند؛ اما به یمن بصیرت و همت توده های مردم در پیوند با امام مظلوم خویش زمستان سر شد و روسیاهی بر قاعدان و ساکتان و تردیدافکنان ماند.»
جمعیت ایثارگران اسلامی هم بیانیه ای 9بندی صادر و بر ضرورت مستمر جریان شناسی و دشمن شناسی در آستانه رخدادهای مهم پیش رو مانند انتخابات مجلس نهم تاکید کرد.
دفتر ریاست جمهوری، دفتر تحکیم وحدت، انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور، فراکسیون بیداری اسلامی، بسیج دانشجویی دانشگاه های مختلف و جبهه پایداری از دیگر نهادها و گروه هایی بودند که با صدور اطلاعیه هایی جداگانه حماسه 9 دی را تبیین کرده و گرامی داشتند.

منبع:روزنامه کیهان


مشخصات مدیر وبلاگ
افلاک[18]
 

ان الذین آمنواوعملواالصالحات سیجعل لهم والرحمن ودا... هماناآنان که ایمان آوردندوعمل صالح انجام دادندخداوندرحمان آنهارامحبوب می گرداند


لوگوی وبلاگ

بایگانی
عناوین یادداشتهای وبلاگ
دسته بندی موضوعی
آمریکا ، گلواژه ، سپاه ، سیاسی ، ایران ، رهبر ، کاشمر ، انگلیس ، وال استریت ، بسیج ، بسیجی ، اسراییل ، امام خامنه ای ، ارتش ، رژیم صهیونیست ، حزب الله ، صهیونیست ، وبلاگ گلواژه ، هواپیمای جاسوسی ، هواپیمای جاسوسی آمریکا ، کاندیدای مجلش شهرستان کاشمر ، کلام ولایت ، وزارت خارجه به گوگل اعتراض کرد ، یعقوبی ، ستاد ، سردارسلیمانی ، سطح همکاری ارتش و سپاه افزایش می‌یابد ، سی ان ان ، سیا ، لبنان ، لزوم پاسخ های جدی به اقدامات ضد ایرانی جمهوری آذربایجان ، ما فرزندان حسین هستیم شهادت برای ما کرامت است ، مجلس ، مجلس دکان نیست؛ محل خدمت و خانه مردم است ، محرم ، مقام معظم رهبری، همه خصوصیات نائب امام زمان(عج) را دارند ، مقاومت ، مهمترین شرایط نماینده مجلس ازنگاه مقام معظم رهبری ، موساد ، موضع گیری حزب‌الله در مورد جنجال تبلیغاتی علیه قاسم سلیمانی ، میله سوخت هسته‏ ای ایران لای چرخ تحریم اوباما ، ناگفته ها ، ناگفته‌هایی از تدابیر رهبر انقلاب در 22 سال اخیر به روایت سرلشکر ، نامگذاری سال 2014 در ترکیه به عنوان سال ایران ، نزدیک شدن "اروس" به زمین ، نظر فوتبالیست معروف برزیلی درباره دین مبین اسلام ، نظراحمدی نژاد ، نقض حریم هوایی ، نماینده ، نماینده ای انتخاب کنید که دشمن از او بترسد. ، نمونه هایی از پهپادهای تهاجمی در خط تولید قرار گرفته اند ، نمونه‌هایی از پهپادهای تهاجمی در خط تولید قرار گرفته‌اند ، نویسندگان گویانیوز نفوذی کیهان هستند! ، نیروی دریایی ، نیروی هوایی ارتش ، هراس آمریکا از قایقهای تندرو سپاه پاسداران ، هفته بسیج ، عاشورا ، فرزند ، قانونی ترین ، قذافی ، قیام کشورهای اسلامی مقدمه قیام علیه دیکتاتوری جهانی شبکه فاسد صه ، گرامیداشت سراسری یوم الله سرنوشت ساز 9 دی ، گزارش سری نیروی هوایی امریکا ، گلواژ ، سیدحسن نصرالله ، شبکه فارسی بی‌بی‌سی «زهرا امیر ابراهیمی»، بازیگر نقش زهره در سری ، شهادت هشتمین امام آسمان ولایت وتقوارابه تمامی مسلمانان جهان تسلی ، شهیدان احمدی روشن ، شهیدتهرانی مقدم ، شیوه کمک مالى امام حسین(ع) ، صحنه‌سازی حمله ایران به ناو اینترپرایز ، صدای آمریکا: ایران قادر است تنگه هرمز را ببندد ، حلقه ارتبات سران فتنه ، حمله به ایران ، خانواده ، خدا بخواهد کمر آمریکا را می شکنیم ، درخواست آمریکا برای پس گیری هواپیمای جاسوسی یک طنز سیاسی است ، دفاع تمام قد پکن دربرابر تحریم نفتی ایران ، دیروز؛ جاسوس فضائی، امروز؛ جاسوس زمینی ، رسانه های غربی : ایرانی ها روز انتخابات جواب آمریکا را می دهند ، رضایی نژاد ، از کار افتادن ماهواره سیا توسط لیزر ایرانی ، اسرائیل ، رهبرانقلاب اسلامی ، رهبرمعظم ، زنده به گور شد اما پای امام ایستاد ، امام خمینی ، امام موسی صدر ، انتخاب ، انتخابات ، انرژی جهان در مشت موشک‌های ایران ، انقلاب اسلامی ، انقلاب اسلامی سرچشمه تمامی برکات در جهان اسلام است ، آمریکا مثل کوه یخ در مقابل حرارت انقلاب اسلامی در حال آب شدن است ، آمریکا = ، آیت ا... خمینی رؤیاهای کارتر را سوزاند زندگی سیاسی اوباما اکنون ، ارتباط جاسوس سیا در ایران با انگلیس ، "گلشیفته" آبروی خانواده خود را برد ، «جدایی نادر از سیمین» دولتی‌ترین فیلم ضدایرانی ، 12بهمن سالروز بازگشت امام به میهن و آغاز دهه مبارک فجرانقلاب اسل ، 3سناریوی آمریکاپس ازبه دام افتادن هواپیمای جاسوسی آن درکمین ایرا ، آخرین وضعیت رمزنگاری پهپاد جاسوسی آمریکا ، آمریکا به هیچ وجه نمی تواند بر ایران غلبه کند ، اصلاح طلبان از عاقبت نافرجام تحریم انتخابات می ترسند ، افشای ماموریت هواپیمای جاسوسی ، اقدامات حقوقی که ایران میتواند علیه امریکا انجام دهد ، امام جمعه ، امام حسین ، ایران بزرگ ترین تولید کننده فولاد در آفریقا و خاور‌میانه شناخته ، ایران جزو 8 کشور دارای فناوری ساخت ماهواره است ، ایران ماهواره جاسوسی آمریکاراکورکرد ، باز هم ترور هسته‌ای؛ افول غرب در رویارویی علمی با ایران ، بحرین ، به بهانه ایام شهادت نواب صفوی و یارانش ، بهداشت ، پاسخ آیت الله بهجت به سؤالی درباره وجود امام زمان(عج) در جزیره ب ، پایان باربی‌ها در دنیای کودکان ایرانی ، تحریم نفتی ایران، خودزنی غرب در برابر اقتدار ایران است ، تسخیرسفارت انگلیس ، تعویض پهپاد جاسوسی با موشک های S400 روسیه ، تهدید نظامی ایران یعنی تهدید امنیت ملی روسیه ، تهران ، چرا استکبار جهانی، رهبری را نشانه رفته است‌ ، حجاب ،
آمار وبلاگ
بازدید امروز : 80
بازدید دیروز : 153
کل بازدید : 179845
کل یاداشته ها : 356
لوگوی دوستان
دوستان
PageRank Checking Icon start cod by http://blogers.ir -->